Mizz NuNa

Salam Lebaran :)
Sunday, August 19, 2012 | 4:44 AM | 0 comments

heyy dear diary , 
ehem , ehem , ehem . first of all , sorry sebab dah lame gila tahap cipan tak update blog yang daa berkurun lame terbiar ini . kehidupan kat Uitm had change my life . totally changed . dari pelbagai sudut dan segi . cara bergaul , cara berkawan , cara belajar , cara menjaga silaturrahim sesame insan , and yeahh semua tu mematangkan aku sedikit sebanyak . tak laa matang sangat sekarang ni , cakap jee lebih . *poyo . sekarang pun takde benda sangat nak post , cuma saje nak mencarut sedikit sebanyak dan yang termampu . 


first , nak mencarut pasal uitm . suasana , kehidupan , keadaan kat sane memang tak macam sekolah laa kan . name pun Uni . dari awal aku masuk , sampai sekarang , everything's oke . kawan , belajar , roomate , kolej , semua boleh dikatakan perfect . no probs . aku daa boleh sesuaikan diri aku sedikit demi sedikit . yelaa , daa 2 bulan duduk kat sane , tak kan tak pandai nak bawak diri lagi kan ? daa besar , pandai-pandai laa survive canee . cuma satu laa yang aku kureng kalau bab-bab nak survive nehh . bab kewangan . hancuss . masaklaa kalau ade duit banyak-banyak kat tangan aku , semua benda aku rase nak tibai . makanan , pakaian , haihhh . macam-macam lagi laa . kalau mak bapak tauke balak boleh tahan jugak nak tibai , ni mak bapak pun hanya insan biasa , tak boleh laa nak lebih-lebih . boros . tamak haloba . tak baik . kawan syaitonn namenyee . huhu . 

then pasal , berpuasa di tempat baru . almaklumlahh , dah jadik budak u nehh , lain cerita sikit jadinya kalau time puasa . berbuka memang indah dan bebas sebebas bebas nyee :) sebab kat sane , kau nak makan kat luar ke , dalam ke , mane-mane ke , itu hak kau . tak ada orang yang boleh halang . even kalau kau nak berbuka kat Pusat Hidayah tu pun bolehh . tak ade masalah . memang heaven laa berbuka kat sane . macam-macam makanan yang aku boleh rase . and bermacam-macam tempat jugak aku pergi . KFC , McD , Pizza , semua daa aku tibai . kalau kat kampus , main dia kat Redang laa of course . and then kat Kapas ade jugak . kat Pusat Hidayah sekali . *Pusat Hidayah means masjid . tak lupa jugak kat bazaar ramadhan yang berada di tengah-tengah bandar . indah sangat :D cuma kalau part nak sahur tu laa yang liat sikit . ermm , bukan sikit laa , banyak -,-" . sahur kebiasaannya makanan favourite ialah makanan yang segera . means , mee goreng sedap , maggi , mihun pama and bubur . perghh ==" . botak aku kalau amalkan tiap-tiap hari . part tak bangun sahur pun ade , kes tak terkejut bunyi alarm yang 4 batu pun daa boleh dengar kuatnyee . nak buat canee , tidur mati -..- . kadang-kadang laa sahur makan nasi . tu pun sebab tak tidur semalaman . stay kat cafe buat assignment or main game . main game itu wajib sebelum study . keh keh keh . habit tak tidur malam yang diamalkan time habis SPM hari tu daa meleret sampai sekarang , bulan puasa kat uni nehh . sebab nyaa , cafe kat Redang bukak daripada petang and tak tutup sampai subuh . memang syiokk lepak-ing sambil study-ing and game-ing . and esoknyee kelas pukul 8 . ohh , memang lebem mata aku . jadik zombi 0,0 . ermm , aku rasa bulan ramadhan tahun ni laa bulan ramadhan yang paling mencabar bagi aku . banyak dugaan yang aku terima dari-Nya . tapi takpe , aku tau Dia sayang aku , sebab tu Dia uji aku . aku redha :) 




Dan akhir sekali , sempena bulan Syawal yang dah menjelang tiba , aku nak ucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri kepada muslimin dan muslimat yang beragama Islam di mana-mana sahaja anda berada . Mohon maaf dipinta daripada anda semua atas salah silap yang aku dah buat pada anda-anda semua , tak kira zahir atau batin . Semoga lebaran pada tahun ini menjadi lebaran yang termanis dan terbaik bagi anda ;)




Buat adikku yang terchenta lagi gemuk lagi debab , Selamat Menyambut Ulangtahun Hari Lahir yang ke-15 . semoge adik berbahagia , gembira , diberkati oleh-Nya sentiasa , diberikan kejayaan setiap ape yang adik buat , and all the best untuk PMR yang bakal menjelang . 8A's in your hand . you can do this ! SARANGHAE ♥




#last but not least , aku nak mohon kau , kau , kau dan kau , doakan aku supaya aku tetapkan iman , tetapkan pendirian , untuk aku berubah ke arah kebaikan . aku nak berubah sedikit demi sedikit . dari semua segi . aku nak jadik manusia ke arah yang lebih baik . aku berharap sangat aku dapat capai impian aku tuu . aku tak kisah apa orang nak kate asalkan misi aku tercapai . doakan aku tau ! insyaAllah aku tak cakap kosong .

*Ya Allah , bantulahh hamba-Mu yang kerdil ini . tabahkan hatiku dan teguhkan lahh imanku . supaya aku diberikan petunjuk oleh-Mu . AMINN :) 



Older Post | Newer Post
What's On My Mind ?

It's holiday baybehhh !



Webmistress


Assalamualaikum . Heyy peeps ! Mizz NuNa here , and this is my not-so private diary . I will/may/can use ANY harsh words that i want . So , don't you even dare criticize them ! Do follow if you love me and do blahh if you hate . Oke dear ? Sorry for the broken English too . My bad . I'm not an intelligent as you . Last but not least , a little advice , Don't Judge A Book By It's Cover


My Life Partner

 photo budakkecik.jpg

My heart , my liver , my soul , my one and only , and my everything , Muhammad Azizul Hakim bin Mohamad Nasrun


My Taggie

Leave your cute footprints here sweethearts :)



Mr Nuffnang

Feel free to click this advertisment Thank you :)


Credit
Template : Jaja
Editor :

Transparent Chrome Glass Pointer